2013
Publicerat den

År 2013 har vart lite upp och ner.. Mycket har ju hänt med Knubbe, han och jag har utveckats och vi startade våran första riktiga lokala  tävling tillsammans 2013. De var nog 15 augusti om jag inte har helt fel. Och de var Rommehoppet. Minns hur underbart kul de var ute på banan och Knubbe var på topp! 
 
imorgon är sista dagen på 2013. Och jag verkligen längtar tills 2014 då jag själv valt att starta mitt nya liv och lägga ner all min tid på knubbe! 
Efter som att de är mitt sista år jag får tävla han och kommer kunna så vill jag verkligen att han ska bli så bra som möjligt.
 
Ett tävlings minne som jag kommer ha med mig överallt är nog på KM när vi vann. Vi vann KM i uppsälje 2013.
Eftersom att vi är klubbmästare 2013 så satsar vi ju självklart på att bli det 2014 också!
 
Har startat en hel del lokala tävlingar ute i dalarna. Har vart riktigt kul att få kämpa mig igenom med Knubbe!
Idag har jag haft Knubbe i 1 år, 6 månader och 2 veckor.
Tiden går fort när man har roligt!
 
Det har vart mycket roliga saker som hänt 2013, har träffat nya kompisar osv.
Men även dåliga saker som hänt i skolan och hemma, dels på fritiden. 
 
 
Årets bästa minne: Startat Knubbe massa tävlingar och blir alltid lika glad av att se alla rosetterna på väggen som vi plockat hem.
 
Årets bästa tjej kompis: Har vart mycket med både Jolina och Annie detta år. 
Men jag och Annie var i stort sätt varje vecka i flera dagar. Så det blir nog Annie!
Annie är en riktigt go tjej som jag kan säga i stort sätt allt till och kan vara mig själv till 110% 
 
Årets bästa kill kompis: Det är Emil F, världens goaste kille som ställer upp i alla lägen! 
 
Årets bästa häst: Det är ju helt klart Peppe. 2014 kommer även läggas ner för han. Efter Knubbe så är det ju min och Peppes tur och starta tävlingar osv. Ska bli ENORMT kul!
 
 
Årets bästa ponny: Utan tvekan så är det ju helt klart Knubbe!! ♥
 
 
Årets bästa A-ponny : Helt klart Borka! Har vart riktigt kul att starta massa tävlingar med han och tränat. Sen att hoppa 90cm och slå hans rekord med ryttare på ryggen var ju riktigt skojj! Tok älskar den sötisen altså!
2014 ska vi ta oss i att försöka starta en 80 klass. Men de fixar vi ;)
 
 
Årets bästa B-ponny: Björksta No'grann (knubbe) Helt underbart att äga den ponnyn! En bästa vän som jag kämpar genom eld och vatten med! Världens finaste!
 
 
Årets bästa C-ponny: Det måste vara Rabalder, vann en klubbtävling med han och han har alltid varit en favorit. Vart med på Maskeradhoppning med han och ja, har hållt på med Rabalder ganska mycket och utvecklats med han, riktigt skojj! 
 
Årets bästa D-ponny: Det är faktiskt svårt. Hade ju goa Winnie hemma i 1 månad på prov, och den månaden kommer jag inte glömma. Vi hade det upp och ner. Ridningen var ju jobbig och svår. Men annars var hon ju så go osv. Så det funkade inte så hon åkte tillbaks till sin riktiga ägare.
Sen har jag ridit Elvira ganska mycket och tränat osv.
Elvira är en ponny som gör allt för sin ryttare. Men ett riktigt krångel när det gäller att rida ut. Synd nog har Jolina blivit för stor och växt ur henne så nu ska hon hitta en ny ägare åt Elvira. Hade gärnat velat köpa E men hon är lite för gammal.
Har själv utvecklats med Elvira också tycker jag!
Elvira är en underbar favorit till mig! Kommer vara tungt när hon lämnar oss och åker till sin nya ägare. 
Har lite svårt att välja nu, men Elvira är snällare i sitt och gillade nog henne en gnista mer! 
Men jag tycker verkligen om Winnie också, så dom får nog en delad första plats. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Utan alla fina hästar jag fått kämpat med så hade det inte vart ett 2013. Jag älskar verkligen alla dessa hästar som ställt upp för mig. Mina bästa vänner!
 
Nu lite mer bilder på det som hänt under 2013.. 
 
Var och kollade när min grymma bästis tog hem SM silver! Grym!
 
 
Rommehoppet 2013- våran första tävling tillsammans!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Har laddat upp så mycket bilder nu så jag kan inte lägga upp några mer.. )
 
Men 2013 har vart ett roligt år och ett dåligt år. Men mer åt det bra hållet!
 
Hejdå 2013 & Hej 2014!
 
2014 kommer bli så kul, nu kör vi Knubbe ;) ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Annie ♡

♥♥♥

Svar: ♥♥♥
Emma



URL: http://ponnytjejenannie.blogg.se


Michelle

Snygga bilder Bästa Emmis !!
Det var såå jäkla roligt att du kom och kollade på mig på utomhus SM !!:)
DU ÄR BÄST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Hihi, tack själv världens bästa michelin! Du är BÄST!!!!
Emma



URL: http://michelin.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?