Hemma
Publicerat den

Har haft det kul idag må jag säga. Började med att släppa ut hästarna imorse kl 7. Sen gick jag upp och sov nån timme till. Sen upp & åt frukost, sen gick jag ut i stallet & mockade & gjorde klart med Mamma, sen krattade vi gården & lite så, städade. 
Sen tog Mamma dressyr lektion för mig med Knubbe. Jag längde lädrena & drog till med att sitta ner. Jag står alltid upp nästan. Hoppryttare delux! 
Så jag satt ner ganska mycket. Knubbe var lite stel i början men blev mycket mjukare sen. Vi övade på att ställa mycket i hörnen & mycket volter osv. Han började fatta & kännde att de va nåt på gång i slutet & började söka sig lite neråt.. duktig kille! 
Vi kommer fortsätta att jobba på det. 
 
Ni är ganska sugna på att veta vad jag gjorde i malung va? 
Jag kan faktiskt berätta att jag varit & provridit en 16 årig D-ponny sto. 
Världens snällaste måste hon vara. Hon är otroligt pigg för sin ålder. Vilket är riktigt skojj. 
Jag provred, vi båda var lite spända i början, men i slutet vart hon jätta mjuk & fin & slappnade av. 
Hon är riktigt kul! Hoppade inte. Men jag fick veta att hon var het mot hinder vilket jag tycker är riktigt spännande ;) 
Bara hennes box blir klar hemma kommer hon hem på prov ett tag, för att se om de funkar att stå själv i hagen ibland, om hon och Knubbe & Peppe funkar tillsammans osv. Allt ni vet! 
Vilket jag verkligen hoppas, för en sån rolig ponny har jag inte ridit på länge! Absolut roligaste jag någonsin ridit! 
Bästa "Winnie" ! ♥
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?