Halloweenhoppet 2013
Publicerat den

I lördags kl 8 ca åkte vi mot Rättvik för hopptävling. Hoppade Knubbe en LC bara. Och borka en LC & LB.
Inga vinster eller rosetter elller något. Men jag är otroligt nöjd! 
Började med att hoppa borka första klassen = LC. Han rev hinder nr 5. Som ungefär ALLA förutom 1 i klassen rev. Den kunde luft flyga altså (; 
Så jag fortsatte aldrig på omhoppningen efter som det var A0+A0 båda klasserna.
Han hade flyt & hoppade fint över typ alla hinder.
Sen var det Knubbes tur att hoppa LC. Han var riktigt duktig. Hoppade allt men rev tyvärr också hinder nr 5. 
Men jag var nöjd. Samma sak där, ingen omhoppning. 
 
Men vi laddade om för nästa klass med borka som var en LB altså 70cm. 
Han var riktigt duktig där & vi hoppade från nr 5 till 8 utan en stigbygel. Tappade den innan nr 5. Och det jag är mest stolt över är att vi lyckades till & med ta oss igenom kombinationen utan att borka stannade, vilket han gjort någon gång förut. Sen har vi aldrig tränat på kombination jag & Borka. Så det får ett stort plus!! 
 
Riktigt nöjd med ponnysarna! Det är så kul! 
 
Bästa Borka & Knubbe! ♥
 
(har typ inga bilder just nu från tävlingen. Kommer kanske senare! )
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?