It's not a hobby, it's a lifestyle!
Publicerat den

Tänkt er! Att det skapades ett djur, där man blir ett team, man väljer en gren man vill komma till, klara sina mål. 
Det är levande djur vi håller på med! 
Egentligen, så är det sjukt, att man kan bilda ett sånt bra team, på ett djur, ett levande djur! 
Alla hästar har sitt egna humör, vissa är snälla, glada, vissa är sura, ska av med ryttaren vid första ögonkastet. 
Det är så olika på hästarna. Jag själv äger den där ponnyn som har totalt olika humör, han är hur snäll som hellst! 
MEN, han har sitt lilla humör ibland där han drar min ur grimskaftet & sticker. Bråkar vid ridningen, står still, går inte en meter, vid hoppning, är seg & stannar. Eller allt kan hända! 
För lite mer än ett år sedan fick jag hem Knubbe. Efter några veckor så jag till mig själv att.. jag ångrar verkligen att jag köpte denna skiten till häst. Men jag ångrar varje sekund att jag sa så! 
Det bästa var att jag lyckades inte övertala Mamma & Pappa om att sälja honom/ lämna tillbaks han. 
 
Han var dryg, han var inne i sin test periord.
Han drog ner huvudet & Stack, bockade & sparkade, jag var som en ryttare som ridit 1 vecka, jag visste inte vart jag skulle ta vägen! 
 
Nu är det jag & Knubbe fortfarande och det har vart vi två som kämpat tillsammans i 1 år & ca 3/ 4 månader, tiden går så fort och jag har redan gömt när vi hämtade han, 16 juni eller juli? gooosch, hjälp mig! 
 
Men jag fattar inte, vi är ute på tävlings banan, vi är på träningar, vi kan rida utan att han gör satyg!
Jag är så stolt över vårat framsteg, så jag säger bara en sak! 
 
Ge din häst chansen, nästan ALLA hästar testar dig! 
Så ge den månader & år. Det kommer ordna sig! Jag LOVAR!
Gör inte som jag & försökte ge upp efter några veckor, ge det ett år! Så löser det sig! 
 
Det är en livsstil, ingen hobby!
 
Min grymma ponny!! ♥♥♥
 
 
 
 
 

 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?