Dagens samhälle = Pinsamt
Publicerat den

Asså really!?

Vart tar världen vägen? 
 
 
 
Sitter hemma, sätter press på mig själv igen. 
Kollar runt på bilder på hästar osv. 
Då tanken kommer.. WHAT?
Jag och Knubbe, där all såkallad "avundsjuka" började. 
Om du som sitter i ryggen på mig och säger att jag gör ett helt VÄRDELÖST jobb med honom, bara kunde sätta dig på honom och testa själv.
Jag och Knubbe, snart 2 HELA år tillsammans!
Och jag trodde verkligen INTE att vi skulle komma så långt som vi just precis kommit.
Jag har dragit ner på träningar och precis allt nu på slutet.
Känner mig instängd och känner mig värdelös..
MEN, det är inte ni barnsliga människor som ska styra över mig och mitt liv!
Jag har en förmåga till att bli en aning avundsjuk på människor som är bättre än mig.
Jag är inte den personen som vill stå upp och visa mig i mängden.
Men jag vill att folk ska veta.. Jag börjar från 0, och jobbar till 100! 
Jag skulle aldrig köpa en häst som tävlat enorma höjder och kan precis allt!
Jag faller bara för de hästar som har något slags "problem", något man får jobba på.
Om folk bara kunde inse att.. 
-Nej men, hon är ju sjuk duktig. Vilket grymt ekipage som kommit långt. 
Sure, de kan ha kommit långt, kanske ett steg högre på tävlings nivå? 
Men hästen då? De köpte den kanske som en 110% färdig utbildad häst. 
Hästen som redan kunde precis ALLT!
 
Och därför är det jag blir besviken på att inte vissa människor förstår att..
Dom som börjar från 0 är mycket bättre. Både hästen och ryttaren utvecklas.
Vill inte komma på träningar mer, för om en person kommer med en ponny som redan kan allt, och sedan kommer jag med ponnyn som precis lärt sig. 
Det är en annan sak! 
Människorna och tränaren som står brevid förstår nog inte alltid.
JAG vill inte få alla dessa blickar som får mig att kännas värdelös. 
För jag vet att h*n och hästen är bättre än mig.
Men om ni läser det jag skrivit några rader över så förstår ni.
Tro inget annat om mig! 
Vi andra och inte bara h*n är faktiskt också värda ett "vad duktiga ni är". 
Det är inte bara h*n, bara för att hon har en häst med mer kapacitet. 
 
Dagens samhälle är pinsamt..! 
 
Don't Forget!
 

Tack för mig! 
#Nohateplease
 
 
 
Före: 
 
 
Efter: 
 
 
 
 
 
 
 
 



Carola

Du och Knubbe är duktiga emma ❤️Låt ingen påstå något annat.

Svar:
Emma



URL:


Annie ♡

Så fränt att typ Nellie "skryter" om att hon har utbildat Stella från Westernhäst till hopphäst.. DUDÅ! Utbildat en stel travare som knappt kunnat tagit vänstergalopp till att hoppa 1 meter plättlätt.. 1,30 mena jag.. ;)
Pussss ♥



URL:


Annie ♡

Högergalopp* ;)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?